Bättre sent än aldrig...

Vädret är på tok för fint just nu, så datorer och bloggar prioriteras icke.. Lite smått från vår midsommarhelg ska jag ändå försöka knåpa ihop tänkte jag. Detta år var vi tillbaka i min barndoms park i Älvenäs för lite härlig nostalgi, tillsammans med min fina släkt! Dans runt midsommarstången, olika lekar och så pannkaksätningen förståss! Den är en av höjdpunkterna, då man får ha händerna bakom ryggen och ska äta upp en pannkaka på kortast tid. Givetvis är det blåbärssylt som gäller så man blir riktigt vacker i ansiktet resten av kvällen. Lite godisregn hanns också med, och jag kan lova att min kära syster var överlycklig när hon fick sig en kexchoklad. Allt finns dokumenterat, men av hänsyn till hennes ungar, har jag lovat att INTE lägga ut den bilden, hi hi...

   

Hade ju även turen att träffa brorsonen Linus, som var hos sin mamma och hälsade på Annars bor han ju med sin pappa i Järbo. Så kul att träffa honom, det blir ju inte så ofta, men han ska komma hit nån dag så jag får låna honom lite som tur är!!!



Linus



Större delen av släkten ville vara med på godisregnet....

Efter firandet i parken åkte vi alla hem till storebror och drack kaffe och åt en god jordgubbstårta. Skyndade mig sedan hem och fixade i ordning maten tills Anna, Peter och tjejerna skulle komma. Vi fick en mycket trevlig kväll med både mat, dryck, skratt och bad. Annlouise och co kom också förbi en sväng, så även Maria och Per-erik. Kul att se dom alla...





Kommentarer
Postat av: Anna G

Tycker att du gör det bra! bloggar ska inte prioriteras när allt annat känns för levande!

TAck snälla för din fina kommentar! <3

Kram Anna

2010-06-28 @ 23:04:28
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Anki N

Opps...jag skäms nästan för de var så länge sedan jag hälsade på....men som du säger...blogg o sommar o ALLT annat man vill.

Trevlig midsommar hade Ni oxå. De e lite margi över den där aftonen.

Vi har hett..hett här hos oss, så ja de e ganska svalkande att tvingas sitta inne o jobba en stund.

Fortsatt goe sommar

Kramiz anki N

2010-06-29 @ 10:37:36
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Tant Greta i Afrika

Dt vekar ha varit en riktigt fin midsommar i Sverige.Men jag är inte så ledsen att ha missat den, eftersom jag har HÖSNUVA och mår alltid lite sisådär på grund av alla vackra blommor och dans runt stången. Men jag kommer till Sverige och Malmö om en Vecka. HURRA vad jag längtar.

2010-06-29 @ 13:58:08
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0