Helgen innan semestern!

Lite lyxigt att vara ledig hela helgen INNAN semestern!! Jag har njutit, trots att vädret varit både upp och ner.. Det har blivit en del pyssel och en hel del läsning! Igår var det då kronprinsessan och Daniels bröllopsdag, och jag får väl erkänna att jag var tvungen att kika lite på bröllopscermonin i alla fall. Viktoria var ju förtjusande vacker, och visst lyser det av kärlek kring brudparet. På kvällen kom Maria och Per-erik hit och åt lite mat, det fick bli Gorgonzola fylld lövbiff, grillat och potatisgratäng. Per-erik fick åka vidare till Gruvön för ett nattpass, medan Maria stannade kvar på lite vinmys... Nåja, en och annan Baileys blev det ju förståss, det börjar bli lite av en vana nu.. Vi hade en mycket trevlig kväll, med mycket prat om både glada och lite mer sorgliga ting.. Hon hade med sig en jättefin semesterblomma till mig, vilken jag tackar mycket för...



Tror klockan var närmare två innan Maria traskade hem, och jag hoppade i bingen! Lustigt nog vaknar jag som vanligt tidigt trots att jag lagt mig sent och tänkte ta en rejäl sovmorgon! Låg dock och läste i en timma, och lyckades sedan slumra till ytterligare en stund efter det! Målade det sista på mitt hemmabygge idag också, så nu är den lilla trädgårdsgruppen helt klar! Jag och gubben åkte iväg till en loppis, där jag tänkte hitta något skojigt att ha på bordet, men vi hade lite otur då de hade semesterstängt ända till den 26:a juni, så jag fick hitta något här hemma tills vidare..

 


Ingen märkvärdig grupp, men den duger gott åt mig. Gjorde även klart en av de två vägglyktorna jag tänkt ha på pelarna uppe vid altanen. Även den en enkel modell, med texten God vän är alltid välkommen på..



Efter det satte jag mig i solen med boken jag håller på att läsa, medan min kära sambo passade på att olja övre delen av altanen. Blir verkligen stor skillnad när man bättrar på, sol, vind och vatten sliter styggt på golvet annars.

 

Har även hunnit prata med min vän Annsa i telefon idag, vi gjorde upp att ses nån sag framöver, det var ju så länge sedan nu! På kvällen kom även Anna och Linus förbi en sväng så jag fick träffa dom, vilket heller inte blir för ofta. Tur att man ahr semester nu så man hinner umgås ordentligt med alla nära och kära, det ser jag verkligen fram emot! Nu väntar en härlig dusch på mig innan bingen kallar!!! Önskar er alla en fin vecka!!

Kramiz
Malin


Kommentarer
Postat av: Milla

Ja, jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv som lyckats med att få såpass fina betyg. Jag har trots allt läst in utbildningen på bara ett år, jobbat mellan 75-100 % samtidigt som jag pluggat på heltid, flyttat/renoverat lägenheten, mått skitdåligt över att jag aldrig blir gravid osv. Allt detta på samma gång. Det var tufft. Det var skitjobbigt. Men det gick! och det är jag jätteglad för. :)



Vad fina dina lyktor var! Och möblerna också. :)

Ha en fin måndag imorgon nu. SEMESTER! wee! Härligt.

2010-06-20 @ 23:11:23
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Marita

Oj,oj,oj...så snyggt. Väntar och väntar på att ditt sinne för inredning och design ska få bli mer offentligt...ex.i företagsform.Du är sååå duktig också har du en väldigt händig "gubbe".Inte konstigt att du helst är hemma på semestern. Hoppas att du får njuta av varje timme och får FINT VÄDER !!!!!

2010-06-21 @ 08:33:34
Postat av: Titti

vad fint det blev !!!! Ni är sååå duktiga =) Kram Titti

2010-06-21 @ 09:19:30
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: annica

wow vad mycket fint ni fixar! hoppas du får en lugn och skön semester nu!

2010-06-21 @ 11:40:35
URL: http://familjenbranting.blogg.se/
Postat av: Zandra

Superfin trädgårdsmöbel =) Duktig du är =) Kram Zandra

2010-06-21 @ 19:21:55
URL: http://mittvitalillahus.blogg.se/
Postat av: messan

Önskar dig en skön och avkopplande semester!! Nu är vi värda lite sol och avkoppling:)

Fint du har det!!

Kramar

2010-06-21 @ 21:15:09
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: soffie

wow va fint du har det vilken underbar altanmha en underbar semester nu jag gjorde sista dagen idag så nu är jag ledig tills den 9augusti:)

2010-06-21 @ 22:06:25
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: my

Oh så fint du har gjort det!

Och brudparet i lördags såg jag oxå lite av... underbart att se hur kära de är!

2010-06-23 @ 20:20:02
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Anki

Men det blev ju jättefint!! Vad du är duktig!!

2010-06-28 @ 20:15:44
URL: http://anncatrine.blogg.se/
Postat av: madelene

gud va fina vägglyktorna var!

2010-06-28 @ 22:55:34
URL: http://www.nattstad.se/madelenenyström

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0