Hoppsan.....

..Jaa, då har ännu en helg passerat, och jag tycker att jag hunnit med en hel del. Fredagen bestog ju först av jobb och sedan av studentfirande. På lördagen körde jag in Josse till Karlstad, eftersom hon skulle köra statsloppet på inlines. Vi var där i god tid, så jag hann åka runt och handla lite innan start, dels på blomsterland, men även på Ikea. Märkligt nog glömde jag att köpa värmeljus och jag tror att det är första gången någonsin jag kommit ut ur den butiken helt utan. Så kan det gå när minnet sviktar, men jag lär nog överleva ändå. Gick ändå inte därifrån helt tomhänt, utan en påse med diverse plock blev det förståss! På blomsterland köpte jag lite blommor och några örter som jag ska göra i ordning i min lilla "Örtagård" på altanen.

Både Madde och Josse kom i mål utan missöden och jag tror de var nöjda med sitt lopp båda två. De hade tur med vädret också, för det var uppehåll hela tiden, först när vi satt oss i bilen började det spöregna. Var dock både  blåsigt och kallt, och det gillar ju inte min kropp, så jag var rejäls snurrig när vi kom tillbaka hem. Tog en tablett och la mig och vilade en stund, innan jag gjorde mig klar för Ronnys överraskningsfest. God mat, dryck och gott sällskap gjorde dessvärre inte huvudet bättre, så jag lämnade festen redan före 23. Blev till att ta ännu en tablett och sedan hoppa i bingen.

Kände mig lite bätte idag som tur var, så jag började måla bräderna till mitt nya projekt, som är en liten trädgårdsgrupp som jag ska intill vår damm. Ingen vet hur det kommer att bli, men blir det barra minsta likt den bild jag har i mitt huvud,  så kommer det bli hur bra som helst! Passade på att be min gubbe snickra ihop en större kruka i trä, som ska bli min lilla "örtagård". Inget är riktigt klart ännu, men jag är jättenyfiken på hur det kommer att bli!!! Hoppas, hoppas, hoppas,  det blir som jag vill, det vore så himla roligt i så fall...

Nu har jag bara fyra arbetsdagar kvar till semestern, vilket ska bli så himla skönt!! Inget är helt planerat, men det ska bli skönt att ta dagen som den kommer och bara vara. Är glad över att perioderna inte börjat än, som det var tänkt från början, utan det finns ännu goda chanser för riktig sommar och värme för oss alla. I morgon ska jag jobba eftermiddag och jag ska ha en ny tjej med mig som ska vara vikarie hos oss i sommar!!! Hoppas hon kommer att trivas hos oss!

Nu väntar bingen och en god bok på mig, så jag passar på att önska er alla en fin vecka. Tror och känner att den riktiga sommaren och värmen är på väg, så håll ut...

Kramar
Malin


Kommentarer
Postat av: Linda

jag är faktiskt så nyfiken så jag knappt kan bärga mej på dessa möbler :). du bara måste skicka elr lägga ut kort SÅ FORT det är klart



kramkram

2010-06-13 @ 22:24:24
URL: http://designlinda.blogg.se/
Postat av: Margit

Tittat in i din blogg---och bläddrat lite. Skall kolla om boken du skriver om..Sabinas kamp...

Kram!!!

2010-06-13 @ 23:52:16
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Margit

2010-06-13 @ 23:52:25
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Milla

Skönt med semester! :) Hoppas det blir fint nu resten av sommaren.



Mysigt med en liten örtagård. Jag har rosmarin, timjan och pepparmynta ute på min balkong, men rosmarinen är inte lika pigg som de andra två. Några tips för att den ska hålla sig?



Förresten, den där auktionen i edsvalla som du är på ibland, är den på tisdagar? Vilken tid isf? Är det varje tisdag? Är sugen på att besöka den snart. :)



Kika gärna in hos mig om du vill se lite bilder från vår lägenhet.



Hoppas du får en god natts sömn så du vaknar pigg och fräsch och är redo för ett kvällspass på jobbet! :) Kram.

2010-06-14 @ 00:11:16
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: tina Götet

Idag börjar jag 2 veckor semester bär av till turkiet på Onsdag. Patrik och Tobbe jobbar, ni får ha en riktig skön semester kanske en tur till Götet.

Många kramar Tina

2010-06-14 @ 07:37:09
Postat av: marie

Så skönt att du snart får semester...själv jobbar jag hela sommaren förutom 2 veckor i sugusti, då drar vi till Spanien.

Varit dålig på att blogga runt, har nu läst ikapp och ser att du oxå firat student. Härligt! Nästa år blir det studenten igen, eller hur.

Må så gott. kram

2010-06-14 @ 18:53:16
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: bjorne

Klart vi ska ha en grillfest men allt ska passa oxå,för övrigt så får vi se vad som händer,kram.

2010-06-14 @ 21:17:25
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm va härligt med ledigt för dej jag har 5dagar kvar sen tjohooooo,

jag mailar dej ang,halsband men det är inte aktuellt riktigt än,

kram till dej

2010-06-14 @ 22:00:42
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0