Semester!!!



Jodå, det är dagens sanning det!! Jobbade sista dagen igår, och är nu ledig i 3 dagar, sedan börjar 4 veckor semester!! Igår "firade" vi lite med att grilla och ta oss ett (okej då, två) glas vin!! Mysigt, solen sken, inga måsten, utan man kan ta dagen som den kommer och bara vara... Det är livskvaliteé det!! Vi har inte planerat något särskilt, men har väl några ideér om småutflykter i alla fall. Ungarna börjar ju bli stora och har inte alls samma intresse att åka med oss, men vi ska försöka få med dom på något i alla fall. Jag har ju inte så stort behov av att resa runt, tvärtom är jag mycket hemmakär och ÄLSKAR att pyssla runt här...



Jag & gubben har ju snickrat och målat lite, och resultatet är ett trädgårdsbord och en bänk som ska stå intill vår damm. En bänk återstår att göra för att möbelgruppen ska bli komplett, och den ska förhoppningsvis bli klar under helgen.. Känner mig riktigt nöjd med vårt pyssel faktiskt, och bilder kommer nog så småningom. Har ju lagt bort överföringskabeln, så jag kan inte lägga över några kort än. Antagligen har jag lagt den på något mycket BRA ställe, tror ni inte? Har även gjort några vägglyktor till altanen, så nu vill jag ha riktigt varma sommarkvällar, så man kan sitta ute länge, och njuta med lite tända ljus...



Idag är det dock inget uteväder, så jag passar på att städa, ta reda på tvätt och allt annat som blivit liggande under dessa soliga dagar vi haft. Jag har lovat mig själv att ta vara på de fina dagarna och inte vara inomhus så mycket, utan istället njuta av sol och värme.. Men som sagt, lägger ju allt annat sig på hög istället... Gjorde ju misstaget att börja städa i garderober, men det blir väl skönt bara det blir klart kan jag tro...

Önskar er alla en finfin fredag!

Kramizar
Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0