Uppdatering...

Som ni märker så är jag inte så aktiv här på bloggen,, vilket endast beror på att tiden fylls ut med att.. ja, LEVA! Finns nästan alltid något att pyssla med, eller någon att umgås med, och om inte, finns det ju flera olästa böcker som ligger och väntar på mig. Träningen går riktigt bra, och jag tycker att jag känner mig bättre i kroppen, än jag gjort på mycket, mycket länge.. Vet ju sedan tidigare att den varma tiden på året brukar göra gott åt kroppen, men jag är säker på att mina pass i styrketräningshallen också gör sitt till. Utredningen kring mina problem har varit enorma, de går verkligen igenom HELA mig, och det vi hittills vet är att jag är överrörlig, vilket gör att jag i nästan varje röresle går ut för långt, vilket på så sätt blir smärtsamt. Sen har de på röntgen sett att jag har dels Scolios men har också reducerade diskhöjder mellan kotkroppsskivorna i ländryggen. Något prov visade också på stelhet, vilket jag förstått. Är stel som en pinne, innan jag kommit igång på dagen! Nu väntar jag bara på remissen till rematologen som ska utesluta vissa sjukdomar, sen är jag färdigutredd!! Känns ändå bra att äntligen veta orsaken till mina besvär och framförallt, vad jag kan göra för att avlasta mina besvär!! Hoppas och tror att jag äntligen är på rätt väg...

I lördags var jag och en hel del jobbarpinglor med och sprang, nåja, gick, Woodjoggen, som Sara och Christian drog igång igen, efter 9 år i vila. Vädret var sådär,regn och både åska följde vår väg, men inget tog ner vårt humör! Vi ar på topp hela tiden och efter målgång och prisutdelning stack alla hem till mig där jag hade ordnat med lite kallskuret, potatis och grönsallad och lite vin och annat att dricka till. Vi fick en mysig eftermiddag och kväll, och efter en dusch stack jag och några pinglor till, på 80-talsfest i edsvallas folkets hus!! Vi hade jätteskoj, och jag landade väl på kudden vid 03.00 -tiden på morgonen, efter en mycket lyckad dag!

  
  
  

På söndagen var det ju morsdag, och jag blev uppvaktad med både parfym och huvudmassör, men framförallt med underbara kramar, de är värda mer än alla saker i hela världen.. Dessutom fick jag frukost på sängen, och fick även sitta i solen medan middagen tillagades i köket. Mysigt! Nu är det dags för mig att sätta lite fart så jag hinner något mer än att sitta här. Solen skiner utanför och riktigt ropar på mig. Ha det bäst, och var rädda om varandra, man vet aldrig när livet tar oväntade vägar.. Tänker på just de jag känner som har det tufft nu! Styrka kommer genom cybern....

Kramiz
Malin




Kommentarer
Postat av: SOFFIE



va mysig morsdag du hade å va fina foton,

kram

2010-06-03 @ 22:33:48
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna G

Både bra att få veta och känna att man blir lyssnad på! Önskar att du känner dig bättre med!

Hoppas du får en toppen helg!

Kram Anna

2010-06-03 @ 23:17:15
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: marita

oj,då ....låter som Clarahälsan tittat på min journal,gjort nedflyttningstecken och bestämt att vi sätter samma diagnos på Malin...Ja,ja det är väl därför det är så lätt att förstå dig när du beskriver besvären. Trevlig helg !!!

2010-06-04 @ 10:44:30
Postat av: SOFFIE

massor av kramar till dej

2010-06-04 @ 20:33:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: my

Ja livet är faktiskt viktigare än bloggen! :)

Och skönt att bli helt utredd och få besked trots allt. Kram på dig

2010-06-06 @ 19:29:05
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hej hoppas allt är bra,J har gjort ett drogtest nu och han är helt ren,Annsofie har fått en lägenhet och vi ska va särbo ett tag för att se om det blir roligare utan reprisen som sker varje dag,vi är vänner och helt överens så det går väldigt lätt att göra det,kram.

2010-06-07 @ 20:20:52
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad skönt att de hittar en lösning på dina problem, mig gick de igenom också när jag hade ont i nacken och de hittade bekymret och nu är jag bra!

Kram på dig!

2010-06-07 @ 21:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0