Kämpar på....

För tillfället är det lite tidskrävande att vara med i viktklubb, men samtidigt jätteskojigt!! Lägger ju in egna recept så fort jag bara kan, såna rätter som ofta återkommer här hemma, vilket på sikt kommer att spara tid.. Man får ju noga räkna ut hur mycket de olika ingridienserna som ingår i maträtterna väger för att kaloriuträkningen ska bli så rättvis som möjligt! Jag försöker att gå minst 45  minuter per dag, men det har blivit både en och två timmars traskande och jag måste säga att jag redan känner att konditionen förbättrats! Var ju lite, lite missnöjd med viktminskningen i måndags, och har idag jämfört mina "kurvor" på viktklubb och nu sett att jag denna vecka har ätit FÄRRE kalorier OCH dessutom förbrukat FLER genom motionen! Känns ju bra inför måndagen som kommer..  Igår struntade jag helt i promenaden då det regnade (jag vet, finns inga dåliga väder...) och skrev in mig i Wii fitness istället, där jag både sprang, körde yoga och gymnastik. Märkligt nog så vägde jag mindre där än på våran personvåg, så antingen visar de olika, ELLER så har jag lyckats pressa några hekto till, hi hi... Det var så roligt att jag tror att jag ska köra lite ikväll också...




PS: Måste ju hälsa Maria & Per-erik välkommen hem! De har ju varit i sköna Spanien, men är nu åter hemma i vårt ljuvliga, hmm... svenska klimat!  DS


Kommentarer
Postat av: Tant Greta i Afrika

Det är minsann inte lätt att hålla igen på något man gillar. Jag är GODISRÅTTA med för högt blodsocker. Gav mig själv ett nyårslöfte - inget socker, inget godis. Så nu är det alldeles för mycket frukt i stället.......och två rutor mörk choklad per dag.

2010-03-24 @ 20:17:31
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Marita

Va´duktig du är!!!

Vad är Wii fitness? Skulle behöva hänga med på något,men behöver äta upp påskgodiset först.Köpte ca. 1 kg idag.Bör väl va´slut i morgon ,se´n kan jag hänga på.....förresten....har ju gipsad fot,så det blir svårt med promenaderna.Stannar hemma i soffan och klämmer på bilringarna några veckor till,då. LYCKA TILL!!!!!

2010-03-24 @ 20:49:49
Postat av: Titti

va duktig du är!!!jag tror baske mig att jag ska ta mig i kragen och gå ner mina extrakilo.....



Jag kanske hinner fixa en tildapåskkärring....annars är det ett hett tips inför nästa påsk!!!



Kram Titti

2010-03-24 @ 21:04:06
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Anonym

tycker du är jätteduktig som fixar detta,

ha en goo kväll

2010-03-24 @ 21:24:30
Postat av: Linda

Duktig du är! Och roligt att göra nånting som är roligt också. Kan du inte dela med dig utav din motivation, den skulle jag oxå behöva!! =P Kram

2010-03-24 @ 22:40:01
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Gizze

Vad duktig du är!!!



Idag ska jag fuska...med god kaka/tårta hos en vän, men har hållit mig ifrån godis och kaffebröd 11 dagar, det är Långt för mig...

Ätit mest lax torsk makrill sill...mycket sallad;) Kaffet klarar jag mig Inte utan....får väl se hur länge det går- haha ska ju fuska med våffla idag också ...



Ha en fin torsdag

Kram Gizze

2010-03-25 @ 08:07:45
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: my

Bra jobbat, duktig du är!!

2010-03-25 @ 11:59:53
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0