Dålig uppdatering..

Dålig uppdatering här på bloggen, jag vet! Och jag vet också att jag är urusel på att läsa era bloggar också, men jag hinner liksom inte riktigt med just nu. Man jobbar, umgås med vänner, håller huset i någorlunda städat, och jag tycker många gånger att det är på tok för stort, man jag älskar vårt hem och skulle ha svårt för att byta ut det. Vi har ju snart bott här i 20 år och det är ju här vi har skapat vår egen historia..

Gubben ligger borta på jobb under veckorna, och ungarna får såklart dra sitt strå till stacken, men det är svårt att lära en gammal hund och sitta, jag vill ju ha allt på MITT sätt!! Nåja, det som jag tillbringar mest tid med är nog ändå att pyssla. Lördagen under adventshelgen ska jag och Linda återigen visa upp våra alster, och man vill ju ha lite julinspirerade ting med då, så här snickras det (mest gubben som gör stommarna förvisso), men det ska slipas, målar, fixa text och bilder, det ska lackas i omgångar också, så det finns lite att göra, men det är så himla roligt!!! Pysselrummet ser som vanligt ut som ett bombnedslag, och vissa skulle nog inte klara att sitta därinne, men det bekommer mig inte ett dugg. Det är organiserat kaos därinne, så det så!

För övrigt kan jag berätta att jag redan satt upp julgardiner i köket! Inga tomtegardiner, utan rödrutiga gardiner som jag brukar ha till jul, och idag tror jag att jag ska passa på att byta på fler ställen. Mycket bättre att vara ute i god tid, än att hetsa sista dagarna före advent och förta sig istället. För nåt år sedan slutade mitt julstök med sjukskrivning, och så ska det inte bli i år. Och jag tänker inte dra ner på mitt pyntande innan jul, för att kroppen är bråkig, för jag ÄLSKAR julen!!!! Jag känner mig som ett barn själv, och ungarna fnyser åt mig, men jag kan inte hjälpa det, det är sån jag är!

För lite över en vecka sedan slutade jag med medicinen jag fått för min Psoriasis atrit, för jag mådde inte alls bra av den. Jag försökte verkligen och tänkte att illamåendet skulle gå över, men så tillkom någon form av....deprission? Eller, jag började känna mig låg och ledsen, och då blev jag såklart rädd!! Jag vill aldrig, aldrig någonsin må så dåligt i själen igen! Jag vågar påstå att jag hellre har denna värk, för jag kan ändå leva och glädjas, även om det hämmar en då och då, och man inte klarar allt man vill. Att vara själatrött är något helt annat, och känslorna som då kom upp, var så långt ifrån mig som människa det bara går. Att bara existera och inte kunna känna glädje för något, känns inte som jag, för det är ju det jag gör! Jag gläds VARJE dag över det jag har, min familj, mitt hem, mitt jobb och mina fina vänner. Att alla jag har omkring mig får vara friska och uppleva kärlek, det är något jag inte tar för givet... och det tackar jag för!

Hoppar som vanligt mellan ämnena när jag väl skriver här, men så är det när man ska försöka summera ihop en massa saker. Idag är jag helt ledig, och ska nu måla lite prylar innan jag, som jag sa, putsar lite fönster och byter gardiner. Vill ha en nu ljusstake också, det finns en alldeles underbar nere på Interiörboden som jag såg att det stog Malin på...


Kommentarer
Postat av: Cim

Hallå där,

Du har en grej på min blogg......

KRAAAAM

2010-11-15 @ 17:27:54
URL: http://icamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Det finns inget värre än att må dåligt i själen och jag förstår att du inte vill dit. Hoppas du kan få en annan medicin som hjälper, men som inte har dåligt mående i själen som biverkan. Ta hand om dig! Kram

2010-11-16 @ 08:08:01
URL: http://lindalis.se
Postat av: messan

Jag hänger inte med heller just nu. Det händer så mycket roligt så det får gå före just nu:) Det är väl så det ska vara, eller hur?



Hoppas du mår gott!

Kram

2010-11-16 @ 21:54:42
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Anita

Det var så längesen jag var in hos dig Malin, mycket att läsa ifatt. Men jag förstår dina ord och känner så väl igen mig. Psoriasis artrit har ju jag med och vet hur det är. Nu har jag dock sånt tur att min sambo äntligen fått börja jobba på hemmaplan så att jag slipper ha allt själv i veckorna. Det är tufft nog som det är ...

Började blogga igen för några veckor sen och det känns som att det behövdes.



Från det ena till det andra ...

Den där ljusstaken var ju bara sååååå jäkla snygg! Grymt vacker!!!



Ha en toppendag ♥

2010-11-23 @ 07:54:35
URL: http://www.tigerlilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0