Det ÄR oktober!!!

Dagarna har återigen sprungit ikapp mig, och idag, på kanelbullens dag, har jag inte mindre än 4 arbetskamrater som fyller år!! Två stycken Annikor, en Maria, och så lilla Cissi, som var den enda som fyllde jämt! Jag tänkte överraska dom med något smaskigt till kafferasten, men när jag stod där i kassan såg jag 2 av dom smyga in på ica, och man såg på långt håll att det var något bus på gång! Mycket riktigt, när vi träffades i vår lokal, hade även de handlat en massa kaloririka bakverk, och som grädde på moset hade de även klätt sig i kanelbullehattar! Dessvärre kan jag ju inte lägga över bilder för tillfället, men ni förstår säkert att de var söta som socker..



Senaste dagarna har varit både bra och dåliga. Jag har varit ledig halva helgen, men gick ut extra igår då åen ur personalen var sjuk. Får passa på när det är lite lugnare, och jag ändå har en ordentlig ledighet, för mellan varven har jag svprt att klara av mina ordinarie pass. Ledigheten har varit fridfull, och i fredags hade jag lite vinmys för min vän Maria, eftersom hon fyller år idag, så ville man ju fira henne.  Lite mat, dryck och en massa prat och skratt blev det. Gubben var ute och svirade och kom hem i riktigt fin form...

Det som varit tråkigt är att två av mina närmaste vänner inte mått så bra. Det gör mig ont. långt in i hjärtat! De båda har gått igenom så himla mycket i livet redan, och jag tycker att det måste bli ett slut på eländet nångång. Dom båda är, på olika sätt, otroligt kloka och starka kvinnor, och trots alla svårigheter så tänker e alltid klart och så positivt de kan. Jag är säker på att de båda kommer att ta sig igenom det svåra, och en dag få riktigt lyckliga och problemfria liv, vilket de är mer än värda!! Ni vet vilka ni är, och ni vet att jag finns här för er, alltid!

Min kära gubbe är nu i Strömstad under veckan, men jag vet att dagarna går fort, och att han snart är hemma igen. Tyvärr missade han föräldramötet ikväll, det var mycket givande, speciellt att få veta att sonen ryckt upp sig något kopiöst!! Han har ju varit lite skoltrött och hade sin värsta svacka förra läsåret, men det har han tagit igen bra redan, vilket förståss värmer i modershjärtat! Han har rätt inställning och jag är säker på att det kommer att gå bra för honom. Nu kallar bingen på m ig, och det ska bli skönt att sträcka ut kroppen. Är helt slut idag!!!

Godnatt med er!

Kommentarer
Postat av: soffie

hoppas din vän snart mår bra usch det är verkligen jobbigt att se någon man tycker om må dåligt,

ha en go onsdag å kram

2010-10-05 @ 22:39:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas dina vänner mår bättre snart och att även du mår bra! Ha en trevlig vecka, kika in på min blogg också för du har nämligen blivit utmanad. :) Kram

2010-10-06 @ 12:04:32
URL: http://lindalis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0