Magsjuka eller upptrappning?

Dagarna passerar i ett rasande tempo, och jag hinner definitivt inte med!!! Gubben jobbar ju i Strömstad under veckorna, och jag är ensam med mina, förvisso stora barn i det ännu större huset! Mycket att fixa med, turer som ska köras mellan träningar och annat. Jobba ska man göra, och framförallt PYSSLA! Herregud! Jag glömmer tid, rum och annat, när jag sitte ri mitt röriga rum och tillverkar sak efter annan. Kroppen strejkar, men jag lyckas faktiskt tränga undan det, för vilja är starkare än den...

Sonen var uppe natt mot tisdag med värkande mage och illamående. Magsjuka på G, och även jag kände av den. Tisdagen gjorde mig mer o mer illamående, det gick runt i magen och jag hade huvudvärk och var trött som en gnu. Efter rådfrågan sjukskrev jag mig, vilket var tur, för jag låg i stort sett hela dagen. Illamåendet har kommit och gått sedan dess, och jag funderar starkt på om det även kan bero på upptrappningen av min nya medicin? Ökade dosen i måndags, och då jag läste på bipacksedeln såg jag att kända biverkningar var just yrsel och illamående!!! Frågan är i så fall bara... HUR länge ska det sitta i? Nåja, man lär överleva det också! Sonen är dock fortfarande lite krasslig, så en långdragen historia lär det bli!

För att gnälla lite (ni kan ju hoppa över närmaste raderna om ni vill) så är som sagt kroppen i obaland totalt, vilket resulterade i att jag inte sov mycket alls i natt. Var uppe och gick, stretchade, såg på vinterns första snö som föll, vankade av och an, hälsade på gubben i månen som lyste som en stor klar boll över sovrummet... Behöver jag säga att jag var hälften medvetslös när jag vaknade i morse? Nåja, inget ont som inte har något gott med sig, antar ju att jag sover desto bättre inatt?

Idag har jag haft min underbara vän och kollega Linda här. Vi har klurat, planert och fixat lite inför vår "Torggummedebut" på onsdag! Då har vi nämligen hyrt en salubod på torget i Karlstad för att visa upp våra alster, i smycken och olika träföremål! Ska bli såååå roligt och ännu mera spännande! Önska oss gärna lycka till, det kan behövas!!! För övrigt är det bingetime för länge sedan, så en fin helg önskar jag er alla!!!!

Ett litet smakprov på mina "alster"


Kommentarer
Postat av: My

Så fina grejer du gör!

2010-10-23 @ 15:14:44
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Titti

Vilka fina saker !!! Vi får se om jag och Frejsan tar bussen och kikar till dig på onsdag =)Vilken tid är du där ?



Kram kram

2010-10-23 @ 20:17:39
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: annica

åh de är så fina! perfekta julklappar! Hoppas att du mår bättre nu!

2010-10-23 @ 21:23:14
URL: http://familjenbranting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0