Semester

Nu har jag haft 3 av mina 4 semesterveckor, och jag måste säga att den har varit alldeles underbar! Inga krav, inga måsten, bara ta dagen som den kommer och njuta av ledigheten. Fin väder har jag haft, i stort sett hela tiden, även om himlen öppnat sig idag. Vad gör väl det? Gräset får gratis vatten och jag kan med gott samvete pyssla inomhus.

   
Hos moster Inger och fika på hemlagad körsbärssaft, kakor och bullar.... Somlige vill EJ vara med på bild!
 


Lite småturer har det blivit, däribland en till shoppingparadiset Ullared!! Hittade lite smått och gott förståss, och billigt är det, men jag tror ändå att det är roligare att handla hos brorsan uppe i Järbo med omnejd. Dit åkte vi förra veckan, och även äldsta brodern och svägerskan åkte med. Vi umgicks, gick på loppisar, shoppade på några av våra favoritbutiker, Dollar och Fru Nilsson. En dag var vi till min supergoa moster Inger i Ockelbo och hälsade på. Vi lyssnade på ett av hennes mediumband, där hon fick kontakt med mamma. Intressant! Pratade gamla minnen, däribland berättade Moster om hur min mamma blev retat när hon var yngre för att hon var lite rund. Det var speciellt en kille som retades, och en gång när hjon hade "kökstjänst" passade hon på att ge tillbaka. När mamma precis hade torkat upp en stor pöl med mjölk, tog hon tag i killen, tryckte den sura trasan i ansiktet på honom, medan hon samtidigt höll andra handen bakom nacken på honom i ett stadigt grepp! Den killen retade inte min kära mor något mer!



Min fina moster

Förutom dessa utflykter har vi Solat, myst, grillat, pysslat och renoverat lite på utsidan. Ny fastukvist är på G, nästan klart, så bilder kommer så småningom. Sommaren har verkligen varit "utvilande", så sista veckan ska jag försöka göra lite nytta här inne, lite höststäd är aldrig fel!!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Ser att du har haft härliga sommarveckor !



Ha en fortsatt trevlig semester !

kram

2011-08-15 @ 14:59:38
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: my

Gott att semestern varit/är så bra!! Då får man kraft för hösten och vintern sen...

kram

2011-08-16 @ 20:54:50
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: catherine

Skönt att se att Inger är sig lik och att alla fröknarna Thagg har samma humör när det gäller att läxa upp bråkstakar :P

2011-09-11 @ 18:02:34
URL: http://www.laconian-shield.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0