Jag tror att tomten finns....

Jag tror att tomten finns

 

Ja jag tror att tomten finns, ja jag tror att tomten finns

Och  jag tror att gott som sker, är det man minns

Och  jag tror att tomten finns

 

Ja jag tror att tomten finns, och vet du varför då

För  jag vill tro att det man riktigt önskar kan man få

Och jag tror att underverk är någonting som händer mig

Lika sant som tomten finns så står du framför mig      

 

Och jag tror att kärlek är det största som har hänt

I ett nattsvart mörker finns ett ljus som gryningen har tänt

Och jag tror att den som tvingats ner Ska resa sig och stå

Att förlåta den som sårat oss, det tror mitt hjärta på

 

Ja jag tror att tomten finns, ja jag tror att tomten finns

Och jag tror att gott som sker är det man minns

Och jag tror att tomten finns

 

Och jag tror att man kan lära sig att leva som man lär

och förstå att jorden räcker till, åt oss som lever här

Ja jag tror att man kan se sitt liv, som en resa som man gör

 

 

Och ser man upp från vägens grus, finns himlen ovanför

Jag tror att det som händer i vårt liv, det måste ske

Jag tror att det finns en gud nånstans, fast han är svår att se

Och jag tror att goda gärningar är frön som börjar gro

Och jag tror att tron blir starkare, ju mer man vågar tro

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: marie

Och jag tror på livet....

Ursäkta min frånvaro, har varit andra tråkiga saker.... Men bättre sent än aldrig.

Hoppas ni haft sköna dagar!

Fy, vad läskigt med krocken. Tur det gick bra!

Själva krockade vi med en älg...på väg till julbord nån dag före jul. Fy, vad läskigt, men det gick bra för oss. Änglar finns!!

Kram

2011-12-27 @ 10:37:01
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0