Konstaterar....

Full fart i livet, med en liten, liten svacka..... Ingen svacka som gjort mig så mycket EGENTLI>gEN, mer en svacka av besvikelse...tror jag. Kroppen har bråkat lite mer än vanligt senaste veckan, och natt till söndag eller måndag, hade jag god lust att amputera både armar och ben. Nästan förbjudet att skriva, självklart vill jag INTE det, men värken som höll mig vaken då, var utom denna värld. Men det kan jag ta, jag är van, så är det ibland.... Jag har också lärt mig acceptera att det är så i perioder. I perioder alltså.... Jag vet ju att efter en sådan här "pärs" kan det bara bli bättre. Det är mitt sätt att ta mig igenom det. Tanken att det kommer bara att bli bättre. Det som kändes mest denna gång var att någon ifrågasatte det... Antydde att jag inte mådde bra, att jag ville så mycket, att jag ville pyssla inför jul osv...

Jag älskar julen, det sticker jag inte under stol med. Jag vill pyssla, jag älskar det, det får mig att må bra... MEN det har ingenting med att göra att jag inte sovit för min värk!!! Känslan jag fick var en antydan om att jag var på väg att bli själatrött igen.. så är det INTE! Hade det varit så, hade jag såklart erkänt det. Jag har varit där, jag vet hur det är, jag vet hur det känns och det är ingenting jag skäms för, tvärtom!!! Jag har lärt mig MASSOR gemom det, och det är inget problem för mig. Det svåra just denna gång, var inte värken, jag vet som sagt att efter dåliga dagar kommer alltid de bättre.. Det svåra var att bli ifrågasatt! Igen! Det gjorde mig otroligt ledsen, även om jag bestämt mig för att aldríg bli ledsen igen för det. Denna gång var det från någon som jag verkligen trodde visste och förstog..  Jag har accepterat min kropp och hur den reagerar i perioder, varför kan inte andra göra det också?


Kommentarer
Postat av: Anonym

var det inte bara omtänksamhet tror du?!

2011-12-04 @ 16:04:32
Postat av: Marita

Det bästa är om den som aldrig haft smärtor är tyst och lyssnar. Vi som dragits med eländet i många år har provat allt och kan som du säger ,olika typer av orsaker. När vi har kul är vi beredda att ta konsekvenserna,även om de är jobbiga. Visst behövs en stöttande uppmuntran om vila ibland.......

2011-12-07 @ 22:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0