Debet och kredit....

Lovar ständigt att jag ska bli bättre med uppdateringarna men ni ser ju hur det går. Dagarna rusar förbi, så är det bara..  Händer ganska mycket även om jag inte skriver. Bland annat har jag sökt en planerartjänst i kommunen, då rematologen har skickat brev till min chef om omplacering. Jobbet är tyvärr för tungt för min kropp, det visste både jag och ni redan, men det är svårt att slita sig ifrån något som man ändå trivs så bra med. Jag tycker om att jag kan påverka att pensionärerna mår bra, jag älskar mina arbetskamrater, vårt lunchrum är alltid fullt av skratt, vilket ger en hel massa energi.. Detta jobbet skulle innebära att jag har kvar kontakten med både vårdtagare och personal, samtidigt som jag har kvar arbetskamraterna, men att arbetsuppgifterna inte blir lika fysiskt tunga. Sen vet man ju aldrig om jag skulle klara det heller, mycket mera ansvar, och attplanera över gränserna blir ingen enkel match.. Men vi får se nu om jag får det överhuvudtaget...

På fritiden går meste tiden till min hobbieverksamhet och skapandet. Jag och Linda har varit på starta eget kurs, varit i möten med starta eget coachen och med Leader närheten... Det är ett virrvarr av olika typer av verksamheter, om man ska ha enskild firma eller någon annan form. Egentligen vill vi ju bara fortsätta som nu, utan större tvång, pyssla för att det är så fantastiskt roligt och energigivande, men fortsätter spridningen av våra alster mer, så inser vi att vi måste starta upp något, för att det ska bli rätt med momser och skatter. Och det är just det som är problemet, ingen av oss är vidare  insatt i det.. Men men det löser sig nog. Till veckan ska vi försöka att verkställa det sista i alla fall...

Mycket på G, men jag känner att saker jag önskar kommer till mig nu, så vi får vänta och se. Fin lördag önskar jag er!


Kommentarer
Postat av: Milla

Spännande med det nya jobbet som du sökt! Det låter som det passar dig. :) Håller tummarna för att du får det.



Jaså, är det snart klart?! You work fast. :D Ja, någon liten sten kanske inte vore så dumt. Lite svårt att säga när man inte ser det hur det ser ut, men tror du att det skulle bli fint så litar jag helt och fullt på ditt omdöme! Jag tror det skulle vara fint. :) Vad snäll du är.



Kram!

2011-05-14 @ 11:12:16
URL: http://millablom.blogspot.om
Postat av: Milla

Förresten. Tror du att du skulle kunna ta emot en beställning till på ett halsband? Har en kompis som fyller 30 IDAG, och som väntar sitt tredje barn vilken dags som helst. Skulle vilja ge henne ett namnhalsband med alla barnens namn i present. Dock vet vi inte riktigt vad den tredje lilla krabaten ska heta ännu. :) Vad tror du? Har du tid? Hon får naturligtvis få det senare eftersom hon fyller år idag. Kram.

2011-05-14 @ 11:16:10
URL: http://millablom.blogspot.om
Postat av: Milla

Kompisen läser min blogg förresten, så de tvore bra om du kunde maila svaret till mig så hon inte hinenr se det! :)

2011-05-15 @ 00:58:13
URL: http://millablom.blogspot.om
Postat av: charlotte

Kom in här av en slump. Fin blogg du har och jag ser att du gillar vitt precis som jag:).

Lycka till med ditt val vad du ska göra i framtiden!

kramar Charlotte

2011-05-16 @ 22:38:38
URL: http://www.charlottesvitahem.blogspot.com
Postat av: charlotte

Hej igen!

Jag tycker det låter som en mycket bra idé och de är ju superfina dina tavlor. Kul att ha olika buskap på eller kort på sina älsklingar. Jag önskar er ett varmt lycka till!

Målar du möblerna själv?

Kram

2011-05-19 @ 10:34:06
URL: http://www.charlottesvitahem.blogspot.com
Postat av: my

Stort lycka till!!!! Hoppas du får det!

2011-05-19 @ 19:44:16
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0