Allt och inget..

Dagarna rusar iväg, och som ni märker är jag fortfarande inte något vidare flitig på att blogga eller läsa andras bloggar.. Började ju mitt nya jobb för 2 månader sedan, och det är verkligen fullt upp. Mycket att tänka på, men samtidigt är det en stor utmaning och ett intressant och roligt jobb. Omställninge är dock stor, förut var man ju ute hos brukarna, och jobbade mycket fysiskt, nu är det min stackars hjärna som arbetar mest. Men vi hittar nya lösningar för att underlätta jobbet hela tiden, så i slutändan ska det nog bli rutin även på detta...  även mina barn verkar trivas i sina nya skolor, Josefine på högskolan och Casper på Byggprogrammet, och det är hörligt att se att de verkar ha valt rätt och mår gott.

Idag har jag haft en dag i eftertanke,  som jag har då och då, men speciellt vid årsdagar.. Det har nu gått ofattbara 24 år sedan min pappa lämnade jordelivet och förändrade våra liv för alltid. Dels saknaden efter en älskad pappa, som dog alldees för tidigt, tomheten, någon fattades därhemma, men också det faktum att min mamma aldrig mera blev sig lik igen. Hon levde inte fullt ut efter denna dag, och jag tror att hon är lycklig med att numera finnas i närheten av pappa i himlen..  Dagen har spenderats med en del pyssel, vila och en promenad i skogen, vädret har varit alldeles underbart, soligt och fint..

Många tankar har även gått till P, som inte trivdes i vår värld och beslutade att avsluta det själv. Jag kände henne inte särskilt väl, men det är med sorg i hjärtat jag inser vilka känslor hon måste haft inom sig. Det ligger mycket bakom en så stort beslut, och även om det av många kan anses vara den svages utväg, måste det ha funnits en otrolig styrka och övertygelse för att kunna fullfölja det. Jag hoppas och tror att hon nu funnit sin sinnesro, och att de som lämnats kvar orkar ta sig egenom detta, och se framåt igen..

Var rädda om varandra där ute..... ♥


Malin


Kommentarer
Postat av: my

Kan tänka mig att det är en årsdag som inte går obemärkt förbi.. Är själv uppe i en sjukhus-sväng m.m för min egen pappa nu, inte allvarligt som tur är, men man blir ändå påmind om odödligheten och att ens föräldrar inte kommer finnas där för alltid..

2011-10-24 @ 13:52:42
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Marie

Kram till dej! Det gäller att ta vara på dagen, man vet aldrig hur morgondagen ser ut..

2011-11-01 @ 09:39:59
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Grannen

Hej Granne! nu har jag skaffat mig en vf-blogg. Den andra har jag avslutat :). Så det är denna som gäller, när jag väl skriver haha. Men någon på FB sa åt mig att skaffa mig en till hobby (då jag bakade för jag var rastlös), så det första som slog mig var att blogga. Gillar ju att skriva av mig så jag för väl göra ett tappert försök igen då :). Vill göra en beställning på två vinboxar också om du har tid. Julklappar! :)

2011-11-04 @ 10:25:17
URL: http://blogg.vf.se/hypnoz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0