Ännu en helg som rusat förbi...

Har varit lite av en pensionär i helgen, lagt mig tidigt och vaknat ännu tidigare, men jag har haft något jag haft bristvara på en längre tid, nämligen ENERGI! När dessa dagar kommer blir jag lite för ivrig, jag vill och orkar allt, tror jag.... Då gäller det att bromsa lite, även om det är svårt. Därför har jag valt att vara lite osocial, att pyssla undan sådant jag legat efter med. Då har jag massor av tid att vara social på sen istället...

Fredagen inleddes först med jobb, sedan en statstripp med Maria. Fyndade lite på Stadium outlet som öppnade i torsdags, och handlade även lite smått och gott på Ikea, där vi även tog en liten fika. Sedan blev det tacokväll med familjen, så mysigt att ha sina nära samlade..

Lördagen nleddes med att Josefine tog sitt innebandylag med sig till Göteborg och en stor cup som spelas där. De väntas inte hem förän tisdag, och det känns redan lite tomt här i huset. Än så länge har de spelat sig till vinst i 2 matcher, och oavgjort i en, vinner de även i morgon vinner de serien, så både tummar och tår hålls såklart!  Gubben drog i väg på årets första golfrunda, och jag passade på att måla en byrå till hallen, och första omgången på utemöblerna... Senare på kvällen blev det asiatisk mat och ett par glas rött! Mumma!

Idag vaknade jag återigen tidigt, men låg kvar och kikade på morgontv, med frukostbricka och en go gubbe.. Ville inte missa Sara Natt och Dag som skulle vara med och prata om sin senaste bok, Den bloggande patienten : sociala medier i vården, som släpps snart. Med i programmet var även Sabinas syster Rosa, så det ville jag verkligen inte missa. Håller med Sara om betydelsen att skriva av sig, vare sig man har en dödlig sjukdom eller ej. Jag hade själv en period av själa trötthet, då jag skrev mycket och fick väldigt många upplyftande kommentarer som jag anser hjälpte mig framåt. Även nu, när jag ibland behäver gnälla av mig när min värk tar över för stor del av livet, kan man känna ettt stort stöd och en fantastisk "pepping" som hjälper mig över "gnället". Dock är ja gingen flitig bloggerska längre, tror det avtog i samband med Sabinas död. Jag tappade sugen lite grann, jag var så säker på att hon skulle övervinna sin cancer..

Dagen i övrigt har innhåöllit en massa pyssel, jag har målat klart byrån till hallen, utemöblerna till "bersån", och även tryckt lite passande text.. Även grillmöblerna fick lite färg och ord.



Slipat och redo för färg...





Viktigt att njuta lite av sol och värme....



Gubben har även rensat rabatter och putsat köksfönster och jisses vad fint det blev, man kan se UT nu.. TACK världens bästa!!!!! Har haft besök av en massa småfolk idag också, riktigt skoj, och glada är dom minsann...




Kommentarer
Postat av: Milla

Åh, vad fint det blev! Vad duktig du är. :)



Skrev beställningen om halsbandet i det inlägget där jag la min första beställning. I inlägget om "Mot alla odds", tycker du det blev rörigt eller kladdigt får du hojta till igen så ska jag försöka göra om det. Kram!

2012-05-06 @ 17:41:41
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0