Jippie!!!



Har nu för hundraelfte gången försökt att ta i tu med mina överviktskilon... Oftast är jag duktig ett tag, och sedan kommer jag av mig igen. Möjligen blir det så igen, och jag sätter inga stora krav på mig, vill inte känna dåligt samvete för varje dag jag stoppar i mig några extra kalorier, de dagar jag av någon anledning inte motionerat som jag borde. Jag är ju trots allt ganska frisk, värken är inte livshotande så jag är såklart lycklig för det.

Men denna vecka har jag börjat tänkt lite mer på hur och vad jag äter. Jag har bojkottat smörgåsar, ätit gröt på morgonen, ätit en lätt lunch, mestadels bestående av sallad. Jag har ätit middag vid 5-6 tiden, vilket gjort att jag inte heller är så sugen på något på kvällen. Dåligt med träning har det blivit, endast 2 pass på crosstrainern, så gissa om jag blev förvånad i morse när jag ställde mig på vågen! Minus 1.6 Kilo!!! Lycka! Så enkelt det varit till och med! Känner mig lite extra peppad nu måste jag säga....13,4 kilo till är mitt mål, i alla fall till att börja med!!! Wish me Luck!!!!


Kommentarer
Postat av: Anna i Gbg

Härligt! Lycka till!! Men... glöm inte att det alltid är lätt i början, när man lägger om en kost så "rasar" gärna kilona, men sen kommer du komma till en punkt när kroppen inte släpper ett kilo och vågen står still- då får du inte ge upp utan kämpa vidare, så löser det sig också :-) Men visst blir man härligt glad och peppad av att se kilona försvinna?? Behåll den känslan vad som än händer...



Anna....

2012-02-04 @ 18:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0