Ooops.... sista semesterveckan!

Har ju bara tagit 3 veckors semester i sommar eftersom jag och Ingrid inte har någon vikarie insatt för oss.. Dagarna har rusat, inga större utflykter har det blivit, men jag har tagit dagen som den kommit, gjort vad jag känt för i stunden, och det är livskvaliteé för mig det. Hursomhelst, den som spar, han har, så lite semester i höst ska jag minsann unna mig. Härligt att ha lite mer ledighet att se fram emot..

Förra veckan åkte vi i alla fall upp till min underbara bror i Järbo och äntligen fick jag se deras nytillskott, den lilla söta kattungen som deras äldre katt fick för 10 veckor sedan. Hur söt som helst, men riktigt busig också förståss! Förutom att umgås, var vi även runt på lite loppisar och aktionsmagasin och några klipp gjorde jag allt denna gång också. Butikskedjan Dollar fick sig också ett besök, den affären kan man verkligen göra fynd i!

En dag åkte vi även över till Ockelbo och min goa moster Inger, som bjöd hela gänget på middag. Jättetrevligt var det, och moster är duktig på att laga mat så det smakade gott också. Många prat och skratt senare åkte vi vidare till Kusin Annika med familj på kvällskvisten, och där blev det lite vinmys på altanen. Vi pratade om allt från renoveringar till mer sorgliga ämnen.  En underbar dag, kväll och självklart en underbar vecka blev det. Min brorsa har en förmåga att få alla omkring sig att må riktigt bra, han är alltid glad och skojfrisk. Mina stora barn följer sällan med på våra utflykter, men till Morbror och lillkusinen Linus vill de alltid med, och det är underbart att göra något tillsammans med dom alla. Linus åkte med oss hem till värmland då han ska spendera sista sommarlovsveckorna hos sin mamma i Karlstad. Brorsan skulle försöka locka med moster ner senare i sommar, så förhoppningsvis ser vi dom snart igen..

Vädret är lite hipp som happ, men jag gnäller inte, det är så många andra som gör det, själv anpassar jag sysslorna efter vädret lite. Försöker vara ute så mycket som möjligt när solen skiner, men har många projekt att pyssla med inomhus om det regnar. Variation är bra med andra ord. Men nu lyser solen så jag tänker ta middagsluren i solstolen!!

Kram till er alla ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0